Dag 3: we gaan naar Mickey!!!

Vandaag stond Magic Kingdom op het programma. We hadden geen zin om ons te gaan haasten om vanaf het begin aanwezig te zijn. Om een uur of 9 maakten we aanstalten om te vertrekken: broodjes smeren om mee te nemen en vooral enkele flesjes water, want het werd weer een warme dag!

Navigatie naar Walt Disney World is eigenlijk niet nodig, want er staan met toch superborden naar dit gigantische complex……! We zitten lekker dichtbij de parken. Ons ritje duurt maar iets van 15 minuten of zo. We parkeren de auto en ik neem me de tip op t Floridaforum ten harte om even een foto te maken van de rij waar we staan op de parkeerplaats. Je zou inderdaad niet willen dat je niet meer weet waar je je auto hebt geparkeerd en je moet er aan t eind van de dag naar zoeken!! We stappen in t treintje dat gereed staat om ons van het parkeerterrein af te brengen.  Vanuit het treintje in de monorail op weg naar de ingang van Magic Kingdom. We moeten onze toegangskaarten nog even afhalen en krijgen meteen allemaal een button ‘first visit’. Na de tassencontrole door de toegangspoortjes waar je toegangskaart wordt gekoppeld aan je vingerafdruk om misbruik te voorkomen. Het zou een beetje een saaie opsomming worden als ik alle attracties ga vermelden waar we in zijn geweest. Ik houd t er dus maar op dat we het geweldig hebben gehad (voor Dennis en mij een aaneenschakelingen van herinneringen aan Disneyland Parijs: “weet je nog, It’s a small world, daar kregen Björn en oma geen genoeg van…..” De wachttijden waren over het algemeen niet meer dan 20 a 30 minuten. Alleen big thunder mountain had op een gegeven ogenblik een wachttijd van 90 minuten, maar daar bood de fastpass uitkomst! Deze attractie én de splash mountain waren favoriet en daar hebben we dus ook nog extra passen voor gehaald. Toen we echter stonden te wachten om om 19.45 weer in de splash te mogen, werden bijna alle attracties voor onbepaalde tijd gesloten en ook de eten/drinkenstalletjes sloten hun luiken. De reden werd al snel duidelijk: de lucht betrok vanuit alle kanten en de eerste lichtflitsen werden zichtbaar.. Het werd meteen giga-druk op de looppaden en we moesten besluiten wat we wilden doen: nu proberen droog naar de auto te komen en naar huis te gaan óf met kans op een zeer nat pak te blijven wachten op de parade en het vuurwerk. We hebben voor de eerste optie gekozen, mede omdat we niet het idee hadden dat deze bui erg snel over zou gaan (en dan zou er toch ook geen vuurwerk zijn) Zo’n beslissing neem je natuurlijk wel een stuk makkelijker als je beseft dat je recht hebt op nóg 9 dagen entree…… dat avondgebeuren maken we dus een andere keer wel mee. In omgekeerde volgorde dus weer terug naar het parkeerterrein en we zaten nog maar nét in de auto en het noodweer barstte los! Terug naar ons huis dus maar en nog even voor de tv gehangen. Het is nu half 11. De mannen liggen allemaal op bed tv te kijken en ik zit nog ff dit blog bij te werken. Morgenochtend zal ik nog even foto’s toevoegen, daar heb ik me nog niet toe kunnen zetten….

2 opmerkingen:

  1. Hoi! Ik zag net pas in mijn blogupdates dat jullie nu in Florida zitten. Heerlijk! Ook heerlijk om de verhalen zo te lezen. Ik kijk uit naar de foto's. Maar ik kan me voorstellen dat je even wat rustig aan doet met bloggen. Het genieten van je vakantie staat voorop. Nog veel plezier met z'n allen. Ik ga jullie verslag bijhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was al een lekkere lange dag zeg, jullie genieten duidelijk op z'n Floridiaans! Veel plezier nog verder!

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het erg leuk als je iets van je laat horen. Schrijf hier dus gerust een reactie onder!