Dag 14, JARIG !!!

Vandaag een beetje een dubbel gevoel: aan de ene kant is het SUPER dat ik hier in ‘the States’ mijn verjaardag kan vieren, maar dit betekent tevens dat het onze laatste dag in Orlando/Kissimmee is en dat we dus al weer ruim halverwege deze super-vakantie zijn!

Afbeelding 001En alhoewel ik het best gewend ben dat niet iedereen op mijn verjaardag kan komen, is het toch een beetje vreemd. Gelukkig wel heel veel felicitaties via sms, mail, hyves en dit blog,  zodat ik me toch wel echt jarig voel. Omdat het voor ons via skype veel goedkoper bellen is dan andersom, hadden we al afgesproken met opa/oma dat wij hén wel zouden bellen! Na dit telefoontje zijn we lekker in ‘ons’ zwembad gaan zwemmen……. De jongens vermaakten zich weer met een stel jongens uit Engeland.

Tegen ongeveer half 2 begon het te regenen: eerst nog zacht, maar daarna steeds harder en harder en er volgde een hevige regen- en onweersbui….. daar gingen onze plannen weer…. Eerst dus maar eens rustig de rest van de taart meester maken en daarna bedenken wat we verder wilden gaan doen.

De jongens wilden graag naar DisneyQuest en ik wilde toch eigenlijk wel nog even naar Disney om mn verjaardagskado te halen. En dan het liefst naar Magic Kingdom, want daar hebben ze de leukste kerstwinkel.

Om 5.00 vonden we dat we lang genoeg gewacht hadden: regenjassen aan en weg wezen! Eerst Björn en Sven naar DisneyQuest gebracht en afgesproken hoe we ze daar weer UIT zouden krijgen: ik bel jou, niet opnemen maar terug bellen zodat ik weet dat je het gehoord hebt, dan kost t verder niets!

Dennis en ik daarna in de stromende regen  door naar Disney. Als je denkt dat er dan niemand meer richting zo’n park gaat heb je het mis! Er waren behoorlijk wat mensen (al dan niet getooid in een regenponcho) We schrokken eerst nog even, Afbeelding 002omdat er helemaal niemand achter de loketten zat! Maar dan ook achter geen enkele van de zeker 20! Geen medewerker te bekennen en de poorten wijd open! Het zóú toch niet hè? Gelukkig kwam er net een medewerker aanlopen die ons vertelde dat we eerst de monorail naar Magic Kingdom konden nemen en dat dáár dan wel iemand zou zijn! Dat bleek gelukkig ook zo te zijn en niet veel later verliet ik met grote grijns, een verjaardagsbutton én een giftcard twv 75 dollar het loket!

Aangezien ik al precies wist waar ik mijn aankopen wilde doen, liepen we Afbeelding 003 rechtstreeks naar de kerstwinkel. Hier voor 65 dollar aan kerstballen gekocht (ook één met ‘happy birthday’ er op, als speciale herinnering….). Met de versierselen die ik al heb, begint het al aardig een echte disney-boom te worden!

Voor het overige bedrag nog een sleutelring en een pen gekocht, daarna weer terug naar de uitgang. Best een vreemd idee dat we alleen ff naar Disney gaan om te shoppen en geen enkele attractie in gaan, maar we hebben dr echt geen trek in. Weer terug naar DisneyQuest om de jongens te gaan halen, want het is ondertussen 20.00 uur en we hebben trek!Afbeelding 005

Als de jongens er zijn, stappen we naar de overkant van de straat naar het restaurant ‘house of blues’. Daar hielden de jongens zich bezig met het invullen van hun placemat en Björn daarna met het tekenen op de achterkant er van (altijd makkelijk als je een kindermenu besteld: Afbeelding 006krijg je er fijn wasco bij om mee te kleuren!) Na de gebruikelijke hond en varken, werd het tijd voor het meer creatieve proces: hij ging een schilderij dat naast onze tafel hing namaken, omdat hij zéker wist dat ie het zelf beter kon!

Afbeelding 008Helaas kun je op de foto het resultaat van Björn niet goed zien, maar neem van mij aan: je ziet bijna geen verschil!

Het eten was erg lekker.  Een echt verjaardagsmaal!  Helaas konden we dus ook vandaag niet afsluiten met mini-golf, maar gingen we weer terug naar onze condo om daar nog even wat te drinken en tv te kijken!

2 opmerkingen:

  1. Zo te lezen heb je een leuke verjaardag gehad, alsnog van harte(beetje laat).
    Geniet nog allemaal in the States en have fun!!
    Greetz Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry dat ik ook zo laat reageer op je verjaardag, ik had het nl. druk met vakantie vieren!!
    Maar alsnog van Harte Gefeliciteerd, en hopelijk kun je dit een jaarlijkse traditie maken...
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het erg leuk als je iets van je laat horen. Schrijf hier dus gerust een reactie onder!